כאן תמצאו מאמרים אשר פורסמו בכתבי עת שונים.
כמו כן, תוכלו להנות מהידע הנרחב ומחיבור למקורות אקדמיים.
המורה נכנס לכיתה ומנסה להתחיל את השיעור, אך מהר מאוד משהו משתנה באווירה. חלק מהתלמידים עסוקים בטלפונים, אחרים מתלחששים, ומדי פעם נזרקת הערה שמערערת את הסמכות. חלק מהמורים יגיבו מיד בתקיפות, חלקם אולי יתעלמו, ואחרים ינסו לפנות להבנה. אבל השאלה החשובה היא – איך אפשר לנהל כיתה מבלי להפוך את
למידה חברתית־רגשית (SEL) הוא מונח המתייחס לרכישת כישורים המובילים לזיהוי ולניהול של רגשות, לפיתוח דאגה ואכפתיות לאחר, לקבלת החלטות אחראית, לייסוד מערכות יחסים חיוביות ולהתמודדות יעילה עם מצבים מאתגרים (בנבנישתי ופרידמן, 2020). מיומנויות חברתיות טובות עשויות להוביל להצלחה ברבדים בולטים רבים בחיי הפרט, וההפך (אלקובי, 2020; שפרלינג, 2018;Kautz, 2014; Osher
"האירועים האחרונים ערערו את היציבות ואת תחושת הביטחון שלנו. השינויים הרבים בכל תחומי החיים, השמועות המפחידות, האזעקות והנרצחים הרבים, כל אלו יצרו סימני שאלה וקושי גדול באורחות החיים שלנו. ביניהם ההישארות במרחבים מוגנים, הימצאות זמן רב במרחב הביתי, אי יציאה ללימודים ולעבודה ועוד. זוהי מציאות שיוצרת בדידות ותחושת מצוקה. במקביל,
בתנו הייתה תמיד ילדה נקייה ומסודרת שחשה צורך בניקיון, ובהתחלה הדבר שימח אותנו. לאט לאט דאגותיה בנושא חיידקים גדלו, וכשהייתה בגיל גן הילדים האחרים נראו לה מגעילים – אפים נוזלים, שיער סתור, היא הייתה בטוחה שהיא תידבק במשהו… פורסם בעיתון "בשבע" – פינת חינוך, מאת רבקה אלקובי.
רבקה אלקובי
דוקטורנטית לפסיכולוגיה וחינוך, אוניברסיטת בן גוריון