כחלק מתפיסת ההתפתחות המקצועית במרכז הרמוניה אנו מאמינים שיש ערך רב למחקרים, כתיבת תוכן ויצירת ערך לקורא והמשתמש שיוכל להמשיג תופעות ולהכיר אותם גם בהיבט המחקרי. ישנם מאמרים שפורסמו בכתבי עת שונים. המאמרים שלנו עוסקים בעולמות החינוך-טיפול, למידה חברתית רגשית והורות.
המורה נכנס לכיתה ומנסה להתחיל את השיעור, אך מהר מאוד משהו משתנה באווירה. חלק מהתלמידים עסוקים בטלפונים, אחרים מתלחששים, ומדי פעם נזרקת הערה שמערערת את הסמכות. חלק מהמורים יגיבו מיד בתקיפות, חלקם אולי יתעלמו, ואחרים ינסו לפנות להבנה. אבל השאלה החשובה היא – איך אפשר לנהל כיתה מבלי להפוך את
אירועי ה-7 באוקטובר ערערו את היציבות ואת תחושת הביטחון שלנו. השינויים הרבים בכל תחומי החיים, השמועות המפחידות האזעקות והנרצחים הרבים כל אלו יצרו סימני שאלה וקושי גדול באורחות החיים שלנו כמו, ההישארות במרחבים מוגנים הימצאות זמן רב במרחב הביתי אי יציאה ללימודים ולעבודה. מציאות שיצרה בדידות ותחושת מצוקה. במקביל, נוצר
המושג "רפלקציה" רווח רבות במערכת החינוך ונשמע כמו מושג ידוע ומוכר. אך ככל שמתבוננים בנושא מפרספקטיבה חינוכית, כך מבינים את האיכויות הפדגוגיות שרפלקציה מאפשרת. רפלקציה הינה הסתכלות מחודשת, עצירה, בחינה והמשגה המסייעת לקשר ידע חדש לידע קיים ועל ידי כך מרחיבה ומעמיקה את הבנתו.
מגפת הקורונה ערערה את היציבות ואת תחושת הביטחון שלנו. השינויים הרבים בכל תחומי החיים, השמועות המפחידות וההגבלות השונות כל אלו יצרו סימני שאלה. קושי גדול יצרו השינויים באורחות החיים, כמו, ההישארות במרחב הביתי ללימודים ולעבודה. מציאות שיצרה ריחוק חברתי מהחברים והידידים שהיינו נוהגים לפגוש בחיים השגרתיים.
מנהיגות הורית בחברה רב תרבותית היא בסיס החוסן האישי, המשפחתי והחברתי. אך במציאות הנוכחית כדי שתממש את יעודה היא זקוקה לחיזוק. בדומה למנהיגויות בתחומים אחרים, היא נמצאת מזה זמן במשבר עמוק. כתוצאה מחוויות של אי-הצלחה והדרה התערער מעמדה בעיני עצמה ובעיני סביבתה. מבית ומחוץ נשמעות קריאות תיגר על דרכי התנהלותה
רבקה אלקובי
דוקטורנטית לפסיכולוגיה וחינוך, אוניברסיטת בן גוריון