דרכי התמודדות לבניית תקשורת חברתית ומשפחתית בזמני משבר
אירועי ה7 באוקטובר ערערו את היציבות ואת תחושת הביטחון שלנו. השינויים הרבים בכל תחומי החיים, השמועות המפחידות האזעקות והנרצחים הרבים כל אלו יצרו סימני שאלה וקושי גדול באורחות החיים שלנו כמו, ההישארות במרחבים מוגנים הימצאות זמן רב במרחב הביתי...
להמשך קריאההתמודדות אימהות לילדים עם ASD (Autism Spectrum Disorder) בשילובם במערכת החינוך
בעקבות חוק השילוב תלמידים רבים עם אוטיזם שולבו בכיתות הרגילות. לצורך יישום החוק נפתחו מרכזי תמיכה יישוביים או אזוריים (מתי"א) המיישמים בפועל את השילוב. השילוב של ילד עם ASD נעשה לאחר אבחון וזכאות בוועדת שילוב. על מנת שהשילוב יהיה...
להמשך קריאההאם יש השפעה על קליטת המורה החדש בבית הספר שמטמיע את ה-SEL כחלק מהשגרה הבית ספרית?
רבקה אלקובי דוקטורנטית בחינוך ופסיכולוגיה, מנחה ומפתחת תוכן פסג"ה אשדוד, יזמית ומיסדת B-Friend. האם יש השפעה על קליטת המורה החדש בבית הספר שמטמיע את ה-SEL כחלק מהשגרה הבית ספרית? באחד המפגשים של השתלמויות למורים אחת המורות החדשות שיתפה...
להמשך קריאה"תלמידים מאתגרים" – מתסכול להתמודדות
רבקה אלקובי דוקטורנטית בחינוך ופסיכולוגיה, מנחה ומפתחת תוכן פסג"ה אשדוד, יזמית ומיסדת B-Friend. "תלמידים מאתגרים" – מתסכול להתמודדות "עמדתי בחוסר אונים מול הכיתה. אני חושבת שאפילו הסמקתי מעט. והתלמיד עשה את עצמו כאילו אני אוויר. ביקשתי ממנו לצאת...
להמשך קריאהלמידת מיומנויות חברתיות-רגשיות באמצעות B-friend כחלק משגרת בית הספר
רבקה אלקובי דוקטורנטית בחינוך ופסיכולוגיה, יזמית ומיסדת B-Friend, מומחית תחום בטיפול בילדי ASD. מפתחת תוכן משרד החינוך. למידת מיומנויות חברתיות-רגשיות באמצעות B-friend כחלק משגרת בית הספר כל אחד מאתנו היה רוצה שלילדיו יהיו חיי חברה מיטיבים, ואכן הנושא...
להמשך קריאהרפלקטיביות כיכולת להמציא את עצמך מחדש
מאת: רבקה אלקובי, דוקטורנטית לחינוך ופסיכולוגיה, יועצת חינוכית, פסיכותרפיסטית, מומחית תחום בטיפול בטראומה וחרדה רפלקטיביות כיכולת להמציא את עצמך מחדש המושג "רפלקציה" רווח רבות במערכת החינוך ונשמע כמו מושג ידוע ומוכר. אך ככל שמתבוננים בנושא מפרספקטיבה חינוכית, כך...
להמשך קריאהמגוון המשפחות – השיח עם הילדים תוך התייחסות להתפתחות הרגשית שלהם
מנהיגות הורית בחברה רב תרבותית היא בסיס החוסן האישי, המשפחתי והחברתי. אך במציאות הנוכחית כדי שתממש את יעודה היא זקוקה לחיזוק. בדומה למנהיגויות בתחומים אחרים, היא נמצאת מזה זמן במשבר עמוק. כתוצאה מחוויות של אי-הצלחה והדרה התערער מעמדה בעיני...
להמשך קריאהחזרה לשגרה חברתית עם תובנות חדשניות – או מהי הדרך לשגרה חברתית עם ריחוק פיזי?
שגרה חברתית בבית הספר מגפת הקורונה ערערה את היציבות ואת תחושת הביטחון שלנו. השינויים הרבים בכל תחומי החיים, השמועות המפחידות וההגבלות השונות כל אלו יצרו סימני שאלה. קושי גדול יצרו השינויים באורחות החיים, כמו, ההישארות במרחב הביתי ללימודים ולעבודה....
להמשך קריאהשילוב תלמידי ASD בפרויקט היל"ה
קריאה לשילובם של ילדי ASD שנשרו ממערכת החינוך הרגילה בפרויקט היל"ה, במטרה שיחושו חלק ושייכות בקהילה, בימים אלו שפרויקט היל"ה מציין 50 שנה וערך ההשתלבות בקהילה עולה ניתן לבחון מחדש את הנושא. כמו בכל המדינות המערביות, גם בישראל התחזקה בשנים האחרונות...
להמשך קריאהאיך מנהיגים ומובילים תלמידים בתוך התמודדות עם לחץ מתמשך?
המורים מהווים לתלמידים דוגמא ומודל ובתקופה זו יותר מתמיד הם זקוקים להובלה ולמנהיגות שלכם. תקופת ה"קורונה" מובילה לתחושת לחץ וסטרס. חוסר הוודאות והשינויים המרובים שאנו חווים מובילים לתחושת חוסר יציבות. אדם מטבעו שואף לשליטה מקסימלית בחייו. אצל ילדים חווית...
להמשך קריאה